۰۸
شهریور

ریخته گری

قالب سازی

قالب سازی آماده سازی قالب برای نگه داشتن فلز مذاب است. ابتدا یک سنگدانه قالب ریزی و سازه در اطراف الگوی نگهدارنده با یک قاب نگهدارنده قرار می گیرد. این الگوی برداشته می شود تا یک حفره قالب ایجاد شود و به دنبال آن هسته ها در حفره قرار گرفته ، به اتمام رسیده و در آخر بسته می شود.

ریختن قالب

ریختن قالب پس از آماده شدن قالب های مجسمه اصلی ، فرایندی به نام “Slushing” برای تولید موم در ادامه آمده است.برش دادن شامل ریختن و بیرون آمدن موم مذاب در حین حرکت ، جهت ایجاد لایه مومی ضخیم در قالب است. هنگام خنک شدن ، موم برداشته می شود و قالب برای نواقص بررسی می شود.

واکس و پاشش موم

شامل تمیز کردن تولید موم و اضافه کردن لمسهای نهایی به نواقص ناشی از قالب گیری است. پاشش شامل قلاب هسته ای است ، که درج پین های مسی در موقعیت های کلیدی در تولید واکس است. بعد یک میله فولادی از طریق قطعه درج شده و به پایه وصل می شود و به دنبال آن شبکه ای از چشمه ها ، دروازه ها و قایق ها در اطراف قطعه ساخته می شود. شبکه دروازه ها و چشمه ها به عنوان کانال هایی برای برنز مذاب و برخاستگان به عنوان دریچه های هوای گرم عمل می کنند.

سرمایه گذاری

این فرآیند شامل قرار دادن قطعه پاشیده شده در یک فلاسک ساخته شده از سیم بام و سیم است که به دنبال آن مهر و موم کف فلاسک توسط گچ قرار می گیرد. مواد سرمایه گذاری با استفاده از ترکیب مناسب 70٪ پودر سیلیس و 30٪ سفال و آب مخلوط شده و سپس به گلدان اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام قطعه موم غوطه ور شده است. هنگامی که مواد شروع به تنظیم یک فنجان ریختن کردند ، از طریق سیستم صنوبر در بالای قالب بریده می شوند.

ریخته گری

سوزاندن قالبهای تنظیم شده پس از برداشتن روکش فلزی ، به سکوی مخصوص کوره منتقل می شوند. دمنده های گاز از طریق درگاه های کوره وارد شده و یک دریچه با حجم بالا در بالا قرار داده شده است. سوختن با احتراق دمنده های گاز آغاز می شود و توسط ترموستات با نظارت رایانه تنظیم می شود. زمان فرسودگی لازم با ابعاد بزرگترین فلاسک موجود در کوره تعیین می شود.

ریختن برنز

پاشیدن برنز بعد از فرسودگی کوره برچیده می شود و فلاسک های داغ را در یک کاسه خرد شده دفن می کنیم تا داغ شود تا زمانی که برنز مذاب برای ریختن آماده شود. شمش های برنز قرار گرفته در داخل مصلی ها در کوره برنز گرم می شوند. با رسیدن به یک ثابت 2100 درجه ، صلیب ها برداشته می شوند و در تکه های قابل عبور قرار می گیرند. در از بین بردن ناخالصی ها و تأیید دما ، صلیب ها آماده ریختن برنز درون گلدان ها هستند.

مرحله تولید کلیدی دیگر ذوب فلز است. نوع کوره ذوب بستگی به نوع فلز برای ریخته گری و میزان فلز مذاب مورد نیاز. مواد اولیه ، متشکل از ضایعات ، از جمله مقادیر قابل توجهی ضایعات داخلی. مواد باکره مانند آهن خوک (در ریخته گری آهن یا فولاد) یا شمش (برای ریخته گری های مس یا آلومینیوم)؛ و مواد آلیاژ هستند قرار داده شده در کوره ذوب. هر گونه تصفیه لازم مانند اکسیداسیون ناخواسته آلودگی های موجود در بار فلزی یا حل چنین آلودگی ها از طریق استفاده از سرباره ها در کوره ذوب انجام می شود. سپس فلز مذاب از کوره ذوب ریخته می شود داخل یک ملاقه و به ایستگاه ریختن ، جایی که درون قالب ریخته می شود ، نقل مکان کرد.

انواع مختلفی از فناوری ها برای تولید فلز مذاب موجود است. ریخته گری های آهن اغلب از آن استفاده می کنند
کوره های فنجان ، که به عنوان کک ، به عنوان مرکز اصلی ذوب آنها ، کک می شوند. ذوب کوپلا یک فناوری قدیمی است ، اما فناوری پیشرفتهای افزایشی در طول سالهاست. کوپولها بیشتر مناسب کارهای پرمصرف و مداوم هستند. همچنین ریخته گری های فلزی ، کوره های القایی الکتریکی یا قوس الکتریکی را انتخاب کنید